Beskrivning
1. Nulägesrapport
Vi kör igång med ett möte för att få fram en nulägesrapport av er verksamhet. Vi tar tillsammans fram målgrupper, verksamhetsmål och får fram projektets utmaningar och slutmål. Vi finns alltid tillgängliga för frågor under hela projektets framfart.
2. Marknadsrapport
Vi tar fram en marknadsrapport för att verkligen få en helhetsbild över er verksamhet och målgrupper. Allt detta för att kunna göra en så bra sökoptimering som möjligt för just er verksamhet.
3. Digital strategi
Vi tar fram idéer och tydliga mål att jobba efter. När en digital strategi är satt med mätbara resultat kan vi börja jobba på allvar.
4. Marknadsföring
Efter planen vi tagit fram tillsammans för er digitala strategi gör vi nu vad som krävs för att få trafik från era målgrupper till er hemsida. Hur allt detta görs varierar från kund till kund. Men ett som är säkert är att vi bland annat använder SEO, marknadsföring, Google Analytics, Google AdWords.
5. Optimering
När statistiken för er hemsida börjar trilla in kan vi börja optimera och justera olika parametrar för att ytterligare driva väsentlig trafik till hemsidan. Vi ser hur besökarna beter sig på din hemsida och kan nu gör a/b testning, prova olika texter och rubriker för att se hur detta gör skillnad.